TEST-DRIVE. Paula Perlea, si ea la randul sau colectionara de masini de epoca, a incercat, alaturi de fiii sai, bijuteria din garajul lui Axel Kohnen De clasa. Fordul T, construit in anul 1914, este un model unicat la noi in tara
Alexandra Nastase
Producatorii le-au scos din fabricatie de mai bine de 50 de ani, dar pot fi vazute in continuare pe strazile din Romania. Desi ating viteze de maximum 50 km/h, fac furori atunci cand ruleaza in traficul aglomerat din Capitala. Este vorba despre masinile de la inceputul secolului al XX-lea, despre care pasionatii de automobile retro spun ca achizitia lor inseamna o investitie deopotriva placuta si profitabila. "Antichitatile nu isi pierd valoarea. La insistentele celor doi fii ai mei, am cumparat de curand cinci masini de epoca, dar trebuie sa spun ca afacerile in domeniu se fac mai mult cu inima si mai putin cu buzunarul", ne-a povestit Paula Perlea, proprietara automobilelor. Un model impresionant al colectiei este un Overlander Whippet din 1929, unicat in tara noastra.
Exemplarul a fost importat din Uruguay, iar faptul ca a fost bine intretinut a permis restaurarea perfecta a acestuia. Masina, de 40.000 de euro, are un aer cu totul aparte pentru ca in constructia spitelor de la roti s-a folosit lemn lacuit. Cel mai vechi automobil si singurul din Romania este, insa, un Ford T negru din 1914 si apartine lui Axel Kohnen. O astfel de bijuterie pe patru roti are un pret de catalog ametitor: nu mai putin de 80.000 de euro.
TEST-DRIVE. Paula Perlea, si ea la randul sau colectionara de masini de epoca, a incercat, alaturi de fiii sai, bijuteria din garajul lui Axel Kohnen De clasa. Fordul T, construit in anul 1914, este un model unicat la noi in tara
Alexandra Nastase
Producatorii le-au scos din fabricatie de mai bine de 50 de ani, dar pot fi vazute in continuare pe strazile din Ro