Opt companii pe piaţa de publicitate virtuală deţin siteuri care adună 25 de milioane de vizitatori unici. Chiar dacă e de-abia la început şi breakevenul (profitabilitatea) unui astfel de Opt companii pe piaţa de publicitate virtuală deţin siteuri care adună 25 de milioane de vizitatori unici.
Chiar dacă e de-abia la început şi breakevenul (profitabilitatea) unui astfel de business vine la trei ani după lansare, publicitatea online câştigă uşor-uşor teren pe piaţa din România. Numărul brokerilor din domeniul virtual s-a dublat în ultimii doi ani.
Totalul siteurilor deţinute de brokerii de reclamă din România se ridică în 2007 la 330. Acestea au 25.814 milioane de vizitatori unici din ţară, de două ori mai mare faţă de anul trecut. Fiind o industrie într-o continuă dezvoltare, numărul platformelor deţinute de fiecare regie sau editor de publicitate poate varia de la lună la lună.
Harta publicităţii online din România pe anul în curs arată că jocurile pe această piaţă sunt făcute de opt regii de publicitate şi editori puternici care grupează reţele de siteuri cu un număr de afişări pe lună de ordinul milioanelor, dublu faţă de anul 2005.
Cei mai mari cheltuitori (spenderi) în publicitatea online în perioada 2004-2006, conform studiului "Internet Advertising at a Glance", făcut de ARBOmedia, sunt firmele de telecomunicaţii, automobile, băncile şi sistemele de finanţare şi companiile de IT. În afara acestora mai sunt şi spenderi ceva mai mici.
Cei trei "crai" din online
Companii precum Netbridge (Boom), ARBOmedia sau AdEvolution au ţinut cu dinţii de primele trei poziţii ale topului celor mai mari brokeri. Noile apariţii în clasament, în comparaţie cu 2006, sunt InternetCorp, deţinătoarea locului patru şi Mediacafe.
Aflată sub pălăria Netbridge SRL, regia de publicitate online BooM (NetBridge Investments) domină topul bro