România ocupa, în 2006, locul 2 după Polonia cu o valoare anuală a vânzărilor de peste 12 milioane de euro. 2007 a fost anul în care creşterea puterii de cumpărare a românilor s-a România ocupa, în 2006, locul 2 după Polonia cu o valoare anuală a vânzărilor de peste 12 milioane de euro.
2007 a fost anul în care creşterea puterii de cumpărare a românilor s-a reflectat în nivelul vânzărilor produselor de lux. Pe segmentul de ceasuri, piaţa a crescut în mod spectaculos, anul acesta valoarea acesteia atingând aproximativ 12 milioane de euro, cu 60% mai mare decât în anul precedent.
Chiar dacă veniturile din ultimii ani ale românilor nu pot fi comparabile cu cele ale europenilor, ţara noastră a ocupat un loc fruntaş în regiune atât din punct de vedere al vânzărilor, cât şi valoric. Ion Schiau, CEO Chronotime International, spune că evoluţia pieţei româneşti de ceasuri de lux din perioada 2003-2006 a fost a doua cea mai importantă din Europa.
Afacerile din domeniu cresc cu peste 50%
Evoluţia pozitivă se reflectă şi în cifrele de afaceri ale principalilor jucători din domeniu, care înregistrează salturi ale afacerilor de peste 50%. "În 2006, cifra de afaceri a companiei Chronotime a fost de peste 3,5 milioane de euro, iar în 2007, aceasta va creşte cu mai mult de 60%", a declarat pentru "Adevărul", Ion Schiau, CEO Chronotime International, companie care îşi comercializează produsele prin intermediul Cellini. De cealaltă parte, Helvetansa a înregistrat anul trecut afaceri de 3,7 milioane de euro, creşterea pentru anul în curs fiind estimată la aproximativ 45%.
Chiar dacă ceasurile comercializate pe piaţa românească de cele două companii nu sunt tocmai accesibile ca preţ, vânzările sunt peste aşteptări. Adrian Stoican, managing director al companiei Helvetansa, este de părere că, "pentru consumatorul român, ceasurile au devenit un ob