Tineretul asiatic a întors spatele tradiţionalei băuturi din plante aromate, considerând că este un obicei bătrânesc. Sursa: Reuters
De la Beijing la Tokio, Seul,Hong Kong şi Taipei, culturaceaiului este în plin declindin cauza faptului că tineriiasiatici preferă în locul băuturiitradiţionale cafeaua şi răcoritoarele,relatează Reuters.
„Consumul de ceai scade pentru cănu este transmis mai departe. Practic,nimeni nu îl promovează“, afirmăexpertul taiwanez Yang Hai-chuan,care le predă studenţilor din Taipeilecţii de preparare a ceaiului. Dinpăcate, nici măcar ei nu sunt preainteresaţi de cultura ceaiului. Unadintre studente recunoaşte că s-aînscris la cursul lui Yang doar pentru căacesta cuprinde şi o secţiune rezervatăpreparării cafelei.
Potrivit Organizaţiei pentruAlimentaţie şi Agricultură a ONU, nudoar consumul, ci şi producţia de cafeaînregistrează o creştere semnificativăîn Asia (2,1% anual), urmând să ajungăla 1,7 milioane de tone peste circa treiani.
Iubitorii de ceai se străduiesc să letrezească tinerilor interesul pentrubăutura naturală din plante şiexploatează setea lor de noutate şigrija pentru propria sănătate. Astfel,o nouă marcă de ceai, despre care sespune că ajută la slăbit, i-a cucerit pejaponezi, iar sud-coreenii beau înnumăr mare popularul „17 Tea“,convinşi că astfel se vor vindeca dediverse boli.
Băutura vechii generaţii
Acestea sunt însă cazuri fericite,întrucât noua generaţie considerăceaiul „băutura bătrânilor“. Realitateaeste că în ceainăriile asiatice clienţiisunt, în marea lor majoritate, persoaneîn vârstă, singurele careacceptă să plătească un dolar pentruun gram de frunze de ceai de calitatesuperioară.Directorul Asociaţiei producătorilor de ceai din Japonia atrage atenţiacă, deşi ceaiul îmbuteliat a menţinutconsumul la un nivel ridicat, modultradiţional de preparare,