Spaniolii au gandit o strategie pentru a combate furturile de cupru, realizate in majoritate de imigranti romani de etnie roma, informeaza cotidianul spaniol El Periodico, in editia sa electronica de marti.
Campania va necesita colaborarea principalelor victime, Adif, compania nationala de transport feroviar si Red Electrica Espanola, compania nationala de electricitate.
Reprezentanti ai politiei spaniole se vor intalni joi cu oficialii companiei de transport feroviar, pentru a le propune o supraveghere a noii linii de cale ferata spre Barcelona, care este in constructie. Aceasta linie este vizata in mod special de hotii de cupru.
Intrebat de ce problema cuprului devine din ce in ce mai mare, inspectorul Jordi Domenech a declarat ca acesta "este rentabil si usor de furat". Lucrarile feroviare pun la dispozitia hotilor kilometri de cabluri.
"In Madrid, furturile de cupru au lasat cartiere intregi fara lumina si telefon, iar mai multe trenuri din proximitate au fost anulate din cauza furtului de cabluri", a mentionat Domenech.
Pretul kilogramului de cupru variaza intre sase si sapte euro. Un metru de cablu de cupru ajunge astfel sa se vanda cu aproximativ 30 de euro.
Strategia politiei spaniole mai presupune si punerea sub acuzare, pentru asociere ilicita in vederea comiterii de infractiuni, a clanurilor de romi care muncesc mai mult sau mai putin legal pe teritoriul Spaniei.
In ultimele zece luni, autoritatile au facut peste 410 de arestari legate de furtul si vanzarea cuprului.
Spaniolii au gandit o strategie pentru a combate furturile de cupru, realizate in majoritate de imigranti romani de etnie roma, informeaza cotidianul spaniol El Periodico, in editia sa electronica de marti.
Campania va necesita colaborarea principalelor victime, Adif, compania nati