Romania a devenit un pol al industriei auto in Europa Centrala si de Est, ocupand o pozitia fruntasa in ceea ce priveste vanzarile de automobile noi, fiind si “gazda” a doi dintre cei mai mari producatori mondiali de automobile. Daca adaugam si multitiudinea importatorilor, putem afirma ca numarul celor implicati in acest fenomen este in crestere in ultimii zece ani.
Cu toate acestea, unitatile de formare profesionala nu alimenteaza suficient nevoia de personal a companiilor din domeniu. “ Pregatirea tehnica in domeniul auto este un domeniu deficitar in Romania, atat la nivel de scoala profesionala si liceu tehnic, cat si la nivel universitar. Din acest motiv gasim uneori cu dificultate candidati bine pregatiti pentru pozitiile tehnice,” confirma Simona Albulescu, HR Manager Porsche Romania.
Pentru a preintampina acest aspect, grupul, cu origini austriece, acorda o mare importanta perfectionarii factorului uman, prin trainingurile personalizate pentru fiecare angajat in parte. Din acest motiv, principalul canal de recrutare si promovare il reprezinta mediul intern. “De cate ori se iveste ocazia unei pozitii noi, prima sansa o au angajatii companiei, pentru ca fiecare job nou se anunta in primul rand ‘in casa’ . Acordam astfel o sansa in plus de dezvoltare profesionala angajatilor cu vechime care au posibilitatea evolutiei in cadrul departamentelor.”
Doar in cazul pozitiilor care nu isi gasesc acoperire in mediul intern cei de la departamentul de HR se orienteaza catre piata. Principalele metode de cautare reprezinta anunturile in ziare sau pe site-urile dedicate, selectia facandu-se prin intermediul interviurilor succesive sau prin Assesment Center. Cele mai cautate departamente in cadrul grupului sunt cele de Marketing si Comunicare, tot mai multi tineri visand la o cariera, care sa imbine pasiunea pentru automobile cu doua dintre cele mai la moda