Piata romaneasca a anvelopelor auto va incepe sa creasca incepand cu 2008, cu un ritm anual de 5-10% ca efect al dezvoltarii parcului auto si a exploziei importurilor de autoturisme noi, proces care a inceput in urma cu 3-4 ani, dar si a cresterii puterii de cumparare. "Anul 2007 este un an de tranzitie, cresterea fiind de doar cateva procente peste anul trecut. Adevarata crestere va fi inregistrata in perioada 2008-2010, ca urmare a cresterii puterii de cumparare a romanilor, reflectata in achizitia de autovehicule noi si in inlocuirea masinilor vechi", a declarat Cedric Binoit, director comercial al Michelin Romania. Piata interna de anvelope ajunge, potrivit estimarilor principalilor jucatori din piata, la aproximativ 2 milioane de unitati, din care marcile premium detin 25% din piata. Oficialii Michelin estimeaza ca pana in 2010 cota marcilor premium in total pe piata se va aprecia la 40%, fiind segmentul cu cea mai mare crestere. Cel mai profitabil segment pentru companie este insa cel al anvelopelor de iarna. "Segmentul nu a crescut anul trecut pentru ca vanzarile pentru pneurile de iarna au stagnat din cauza climei, iar piata drept urmare a ramas cam la acelasi nivel", a adaugat Binoit. Michelin detine in Romania, potrivit propriilor estimari, o cota de piata de 20%, iar vanzarile grupului vor avansa pana in 2010 de doua ori mai repede decat ritmul general al pietei.
Piata romaneasca a anvelopelor auto va incepe sa creasca incepand cu 2008, cu un ritm anual de 5-10% ca efect al dezvoltarii parcului auto si a exploziei importurilor de autoturisme noi, proces care a inceput in urma cu 3-4 ani, dar si a cresterii puterii de cumparare. "Anul 2007 este un an de tranzitie, cresterea fiind de doar cateva procente peste anul trecut. Adevarata crestere va fi inregistrata in perioada 2008-2010, ca urmare a cresterii puterii de cumparare a romanilor, reflec