De astazi, americanii au un nou canal de televiziune pe segmentul business. Fox Business Network, ultima creatie a magnatului Rupert Murdoch, a debutat cu scopul de a-si extinde audienta peste cea a liderului in stiri business, CNBC, relateaza Reuters.
Dupa doi ani de pregatiri, Fox Business Network, apartinand News Corp, a emis cu succes publicului de peste 30 de milioane de telespectatori ai Statelor Unite, reprezentand doar o treime din abonatii CNBC. In spatele noului post business se ascunde insa Roger Ailes, presedinte al Fox News, acelasi care in 1996 a parasit CNBC, acceptand provocarea lui Murdoch de a lansa Fox News. In mai putin de patru ani de la infiintare Fox News a reusit sa detroneze CNN, apartinand Time Warner Inc.
Oficialii Fox Business nu au divulgat informatii legate de formatul emisiunilor, din motive legate de concurenta. La doar o zi dupa ce CNBC a anuntat un nou format al “Fast Money” care se va desfasura intr-un bar, Fox Business a sustinut ca dezvolta acest concept de show inca din iulie, sub numele “Happy Hour”, locatia fiind tot un bar. Se pare ca zvonurile s-au raspandit imediat ce au inceput repetitiile.
Ce aduce nou Fox Business? Conform declaratiilor oficialilor, noul post de televiziune urmareste demitizarea Wall-Street-ului, ajutand telespecatorii obisnuiti sa se conecteze la lumea globala a afacerilor. Este vorba despre “o multime de oameni care nu au multi bani, care apreciaza faptul ca nu le vorbim de sus”, asa cum declara pentru Reuters Neil Cavuto, managing editor al Fox Business.
Mai mult, Fox Business isi are propriul indice bursier, FOX50, care include stocuri de larg interes ca AT&T, FedEx Corp, Johnson & Johnson si Microsoft.
Lansarea de astazi face parte din planul strategic conceput de Murdoch pentru a domina segmentul de stiri business, “on air”, dar si in print. Anterior acesteia, Murdoc