OLT. Casa Judeţeană de Pensii (CJP) are, de la an la an, mai multe sarcini de dus la îndeplinire, din 2008 şi evidenţa, şi plata contribuţiilor obligatorii către fondurile private de pensii trebuind asigurate cu acelaşi personal, şefii de la Bucureşti impunând, în ultima perioadă, şi o intensificare a activităţii de inspecţie. Recalculări de pensii pentru fiecare solicitare scrisă, operarea de modificări în dosare în urma depunerii de noi documente, calculul stagiilor de cotizare sunt doar o parte din îndatoririle funcţionarilor CJP, instituţia judeţeană ajungând să nu mai facă faţă volumului de muncă. „Trebuie să facem faţă, dar ne descurcăm cu foarte mari eforturi. Au încercat să ne asigure plata orelor suplimentare, însă problema cea mai mare nu este asta. Oamenii nu mai fac faţă. Ne-ar trebui peste 100 de salariaţi ca să ne putem descurca“, a declarat directoareal CJP, Silvia Drăghici. Dacă în 2001 instituţia avea în schemă 98 de posturi, în şase ani numărul angajaţilor s-a redus la 74, dintre care 13 asigură serviciile de expertiză, numărul pensiilor de invaliditate fiind, în judeţ, extrem de mare, aproximativ 20.000. O normă rezonabilă pentru angajaţii Casei de Pensii ar fi de un salariat la 1.000 de pensionari, ceea ce înseamnă că numărul total de salariaţi ar trebui să fie în jur de 136. Un vis împosibil de dus la îndeplinire, sunt convinşi aceştia. În ultima săptămână s-au mai câştigat încă cinci posturi, pe care le-a cedat prin protocol Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă.
Constatarea şi aplicarea amenzilor, în sarcina a cinci angajaţi Conform articolului 148 din Legea nr. 19/2000, CJP este împuternicită să constate şi să aplice amenzi contravenţionale în mai multe situaţii, printre care: nedepunerea la termen a declaraţiilor privind evidenţa asiguraţilor şi a obligaţiilor de plată către bugetul asigurărilor sociale de stat, nedepunerea la t