Nivelul consumului se menţine sub media din celelalte state europene, însă creşterile înregistrate de la an la an promit să reducă substanţial din diferenţă. Dintre toate tipurile de brânzeturi, produsul cel mai solicitat, în mediul urban, este caşcavalul. Oferta de brânzeturi este foarte diversificată, categoria înregistrând, totodată, şi un trend ascendent, ca răspuns la o cerere din ce în ce mai mare. Odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, respectiv,
Nivelul consumului se menţine sub media din celelalte state europene, însă creşterile înregistrate de la an la an promit să reducă substanţial din diferenţă. Dintre toate tipurile de brânzeturi, produsul cel mai solicitat, în mediul urban, este caşcavalul.
Oferta de brânzeturi este foarte diversificată, categoria înregistrând, totodată, şi un trend ascendent, ca răspuns la o cerere din ce în ce mai mare. Odată cu aderarea României la Uniunea Europeană, respectiv, cu eliminarea barierelor vamale, importurile au crescut exploziv, piaţa fiind invadată de noi sortimente. Totuşi, produsele autohtone rămân dominante în ofertă.
După cum rezultă din monitorizările Nielsen, pe segmentul „caşcavaluri“, cei mai importanţi jucători sunt Hochland, Friesland şi Delaco România, atât ca volum, cât şi ca valoare a vânzărilor, în timp ce primii trei producători de telemea sunt Friesland, Dorna şi Delaco. În ceea ce priveşte sortimentele de brânză tartinabilă (cremă de brânză), ierarhia este următoarea: Hochland, Unilever, Kraft, Friesland şi Bongrain.
Hochland şi-a început ascensiunea pe piaţa locală în categoria brânză topită, urmată de cea a caşcavalurilor. A urmat o diversificare rapidă a gamei de produse, de la crema de brânză proaspătă, la brânzeturile cu mucegai. Cele mai recente lansări au avut loc anul acesta, pe s