Pe o piaţă estimată, în acest an, la aproape jumătate de miliard de euro, cele mai importante tipografii din România investesc masiv pentru dezvoltarea afacerii. Concurenţa se intensifică prin venirea multinaţionalelor. Ca multe alte sectoare ale economiei, industria tipografică nu beneficiază de date statistice riguroase pe baza cărora să fie evaluată. Potrivit unor date provizorii ale Institutului Naţional de Statistică, în 2006 erau înregistrate peste 1.560 de firme
Pe o piaţă estimată, în acest an, la aproape jumătate de miliard de euro, cele mai importante tipografii din România investesc masiv pentru dezvoltarea afacerii. Concurenţa se intensifică prin venirea multinaţionalelor.
Ca multe alte sectoare ale economiei, industria tipografică nu beneficiază de date statistice riguroase pe baza cărora să fie evaluată. Potrivit unor date provizorii ale Institutului Naţional de Statistică, în 2006 erau înregistrate peste 1.560 de firme a căror activitate este legată de tipărire. Asociaţia Tipografilor din Transilvania, prin directorul executiv Vasile Nemeş, estimează însă că numărul companiilor care execută lucrări tipografice se ridică la 4.000 la nivelul întregii ţări, dar cele care se pot numi într-adevăr tipografii sunt circa 400. „Acestea au capacitate completă de pregătire şi asigură tiparul şi finisările ulterioare. Unele asigură şi servicii de expediţie prin poştă, transport direct sau mail direct“, explică Nemeş.
Tipografiile îşi împart o piaţă impulsionată de majorarea cererii, în special de materiale comerciale/publicitare folosite de retaileri şi alte companii. În cazul Infopress, parte a Infopress Group, tipăriturile comerciale sunt segmentul cu cea mai rapidă creştere şi reprezintă mai bine de 50% din cifra de afaceri a companiei, care s-a ridicat în 2006 la 50,5 milioane de e