Între agenţiile de media se duce un război de uzură. Comisioanele din ce în ce mai mici, clienţii indisciplinaţi şi costurile în creştere îndreaptă industria către un „pact de stabilitate“. În acest moment, bătălia dintre agenţiile de media a intrat într-o nouă fază: pe o piaţă extrem de concurenţială, în care agenţiile, în goana după clienţi, îşi reduc progresiv comisioanele, unde migraţia personalului a atins cote alarmante, iar costurile cre
Între agenţiile de media se duce un război de uzură. Comisioanele din ce în ce mai mici, clienţii indisciplinaţi şi costurile în creştere îndreaptă industria către un „pact de stabilitate“.
În acest moment, bătălia dintre agenţiile de media a intrat într-o nouă fază: pe o piaţă extrem de concurenţială, în care agenţiile, în goana după clienţi, îşi reduc progresiv comisioanele, unde migraţia personalului a atins cote alarmante, iar costurile cresc exponenţial, se pregăteşte un armistiţiu, lansat printr-o serie de întâlniri organizate la iniţiativa boardului UAPR, asociaţia patronală a industriei de publicitate. Agenţiile de media vor în primul rând constituirea unei asociaţii profesionale, dar şi rezolvarea unor probleme care le afectează marjele de profit.
Faptul că lucrurile sunt extrem de serioase ne-a fost ilustrat prin răspunsul pe care l-am primit în urma solicitării noastre de a discuta cu mai mulţi oficiali ai agenţiilor de media din România; acesta a fost unul colectiv - ceva absolut neobişnuit! -, semnat de o serie consistentă de şase directori generali şi de departamente de media: Mihai Trandafir (Universal McCann), Octavian Popescu (Initiative Media), Ştefan Iordache (Leo Burnett), Laura Badea (Propaganda) şi Cezar Batog (Optimedia); textul final a fost redactat de Cristi Grigorescu, directorul de media al Next Advertising.