Monitorul Oficial depăşeşte adesea termenul legal de anunţare a licitaţiilor. Legislaţia privind achiziţiile publice este în continuă schimbare. Ne-ar plăcea să spunem că este, în acelaşi timp, în continuă îmbunătăţire, dar nu suntem prea siguri de asta. Asistăm destul de sceptici la eforturile pe care statul le depune pentru a controla achiziţiile publice. Dacă aruncăm o privire atentă la regulile, condiţiile şi instituţiile antrenate în sistemul achiziţiil
Monitorul Oficial depăşeşte adesea termenul legal de anunţare a licitaţiilor. Legislaţia privind achiziţiile publice este în continuă schimbare. Ne-ar plăcea să spunem că este, în acelaşi timp, în continuă îmbunătăţire, dar nu suntem prea siguri de asta.
Asistăm destul de sceptici la eforturile pe care statul le depune pentru a controla achiziţiile publice. Dacă aruncăm o privire atentă la regulile, condiţiile şi instituţiile antrenate în sistemul achiziţiilor publice, putem să ne facem o idee despre volumul mare de resurse alocate. Ne aminteşte într-un fel de efortul – cel puţin la fel de însemnat – depus de stat pentru a controla circuitul produselor accizabile. Sigur că da – şi într-un caz şi în celalălat, sunt la mijloc o grămadă de bani de la bugetul statului – într-o parte de dat, iar în cealaltă de luat.
Cine a parcurs, chiar şi numai de curiozitate, legislaţia privind achiziţiile publice, este copleşit de complexitatea acesteia. Nenumăratele reguli şi excepţiile de la reguli fac aplicarea normelor legale o treabă foarte complicată. De asemenea, stabilirea unor amenzi destul de mari pentru nerespectarea procedurilor privind achiziţiile publice face ca organizarea acestora să semene cu un dans pe sârmă.
Cu toate acestea, suntem de părere că există prea puţine garanţii în legătură cu corectitudinea şi obiectivi