Fără îndoială, e unul dintre cei mai puternici şi influenţi oameni din estul Europei, din postura de număr unu al OMV, cea mai mare companie multinaţională din regiune, după cifra de afaceri. El vrea însă mai mult. La 57 de ani, pentru Wolfgang Ruttenstorfer ambiţiile profesionale continuă, iar ţinta sa e să transforme grupul petrolier pe care îl conduce în lider regional, nu doar în prelucrarea şi comercializarea produselor din petrol, ci şi în domeniul gazelor nat
Fără îndoială, e unul dintre cei mai puternici şi influenţi oameni din estul Europei, din postura de număr unu al OMV, cea mai mare companie multinaţională din regiune, după cifra de afaceri. El vrea însă mai mult.
La 57 de ani, pentru Wolfgang Ruttenstorfer ambiţiile profesionale continuă, iar ţinta sa e să transforme grupul petrolier pe care îl conduce în lider regional, nu doar în prelucrarea şi comercializarea produselor din petrol, ci şi în domeniul gazelor naturale. Cheia strategiei OMV se numeşte, deloc întâmplător, Petrom.
Însă Ruttenstorfer repetă ori de câte ori are ocazia că este decis să deţină controlul şi la rivalul maghiar MOL, unde compania sa are deja 20% din acţiuni. Ce rol ocupă în ecuaţie potenţiala achiziţie a MOL? „Strategia noastră de bază nu ia în calcul MOL, ci creşterea producţiei la 500 de mii de barili echivalent ţiţei pe zi până în 2010, integrarea operaţiunilor din Turcia în grup şi realizarea proiectului Nabucco“, spune, pentru Capital, Wolfgang Ruttenstorfer. „MOL e doar o opţiune adiţională. O opţiune pe care însă o luăm în serios deoarece consolidarea pieţei regionale este o realitate, un proces care continuă, în special sub presiunea furnizorilor din Rusia, presiune care până la urmă ajunge şi la MOL, care se află pe ruta între Bucureşti şi Viena, şi nu vrem să ne trezim într-o zi că altcineva s-a