Campionatul Mondial de raliuri a programat, la finalul saptaminii trecute, o noua etapa. Aflati printre spectatori, sibienii Jean Tatu, immpreuna cu navigatorul sau Levente Csegzy, spun ca au ramas impresionati, in primul rind de pozitionarea excelenta a probelor speciale. „Este ceva incredibil. Au amplasat aceasta cursa intr-un decor imposibil de reprodus in cuvinte. E ceva de senzatie.
Muntele si marea se imbina perfect in decursul a doar citeva sute de metri. Probele n-as putea spune ca sint cu mult diferite fata de cele care le gasim in campionatul nostru intern. Nici calitatea asfaltului nu este cu mult deosebita. As putea spune chiar ca este la fel.
Singura diferenta, care se vede de departe, este legata de bugetele pe care le investesc echipele, spre deosebire de campionatul nostru intern", spune Jean Tatu.
Stil diferit
In opinia lui Jean Tatu, stilul de conducere al pilotilor angrenati in WRC este cu mult diferit fata de cel din campionatul intern. Impresia lasata dupa cele trei zile de curse este aceea ca toti pilotii merg foarte eficient. Spune ca spectacolul este ignorat aproape cu desavirsire, lupta cu secundele fiind mult mai importanta. „Am urmarit foarte atent modul in care se piloteaza.
Spectacolul apare numai cind un pilot are victoria asigurata, sau nu mai are pentru ce lupta. Altfel, toata lumea merge foarte tare. Multe dispute se dau la zecimi de secunda, chiar daca proba masoara peste 10 kilometri. Acolo fiecare secunda pierduta conteaza", considera pilotul sibian.
Pilonii principali
In opinia sibienilor, centrul atentiei intr-o etapa de Campionat Mondial este reprezentata de disputa directa dintre Sebastien Loeb si Marcus Gronholm, primii doi clasati din campionat. „Absolut toul se invir