Diploma universitară este surclasată de competenţă şi experienţă pe lista criteriilor de angajare. Anual, peste 100.000 de tineri termină o facultate. Din cauza numărului mare de absolvenţi, pentru angajatori, diploma a ajuns nesemnificativă în raport cu alte atuuri de care trebuie să dea dovadă candidaţii. La încheierea cursurilor Facultăţii de Administraţie şi Afaceri a Universităţii Bucureşti, absolvenţii vor şti să „fie flexibili, să gândească în m
Diploma universitară este surclasată de competenţă şi experienţă pe lista criteriilor de angajare. Anual, peste 100.000 de tineri termină o facultate. Din cauza numărului mare de absolvenţi, pentru angajatori, diploma a ajuns nesemnificativă în raport cu alte atuuri de care trebuie să dea dovadă candidaţii.
La încheierea cursurilor Facultăţii de Administraţie şi Afaceri a Universităţii Bucureşti, absolvenţii vor şti să „fie flexibili, să gândească în maniera ştiinţifică integratoare, sistemică, să fie receptivi la schimbare“. La concurenţă, Catedra de Bibliologie şi Ştiinţa Informării a Facultăţii de Litere din cadrul aceleiaşi universităţi „promovează forme de învăţământ clădite pe un echilibru raţional între teorie şi practică, între modernitate şi tradiţie, urmărind formarea managerilor atât de necesari în organizarea şi diseminarea cunoaşterii“. În ce măsură îi interesează însă pe angajatori abilităţile de acest tip ale candidaţilor?
„Există situaţii în care diplomele nu folosesc la mare lucru, pentru că, în spatele acestor diplome, multe cunoştinţe lipsesc, iar angajatorii nu se mai uită dacă ai o diplomă, ci te mai întreabă şi de unde e, şi după aceea încep să te întrebe şi la ce te pricepi“, declara în urmă cu câteva zile preşedintele Camerei Deputaţilor, Bogdan Olteanu.
În România, sunt peste 130 de universi