Pentru acurateţea informaţiei, firmele de cercetare recurg la metodologii complexe şi produse sofisticate. Aderarea României la UE a dinamizat investiţiile directe, pe de o parte, şi a adus o intensificare a concurenţei, pe de altă parte. Ambele efecte au contribuit la creşterea cererii de studii de piaţă. Domeniile care au crescut cel mai mult cererea de cercetare de marketing, în acest an, sunt cele în care concurenţa a crescut semnificativ: financiar-bancar, retail, tele
Pentru acurateţea informaţiei, firmele de cercetare recurg la metodologii complexe şi produse sofisticate. Aderarea României la UE a dinamizat investiţiile directe, pe de o parte, şi a adus o intensificare a concurenţei, pe de altă parte. Ambele efecte au contribuit la creşterea cererii de studii de piaţă.
Domeniile care au crescut cel mai mult cererea de cercetare de marketing, în acest an, sunt cele în care concurenţa a crescut semnificativ: financiar-bancar, retail, telecomunicaţii şi servicii de tip business-to-business.
În România, tarifele sunt încă joase, comparativ cu cele din restul ţărilor membre ale Uniunii Europene. Preţurile studiilor de piaţă de la noi sunt comparabile cu cele din India, Peru, Nigeria sau Croaţia, dar cu 25% mai mici decât cele din Polonia, Cehia, Rusia sau Ungaria, la jumătate din preţurile din Grecia sau Portugalia, respectiv, la o treime faţă de cele din Germania, Franţa sau Marea Britanie (sursa: ESOMAR – European Society for Opinion and Marketing Research).
„Ca tendinţe, constatăm o creştere a cererii pentru soluţii integrate de informaţie, adică cercetare primară, cercetare de birou – «desk research» – şi business intelligence“, remarcă Daniel Enescu, general manager la Daedalus Consulting şi preşedintele Societăţii Române de Marketing şi Sondare a Opiniei P