Mogulul media Rupert Murdoch vrea sa foloseasca influenta cotidianului The Wall Street Journal, pe care l-a cumparat anul acesta, pentru a asigura succesul noului sau canal de business.
Trustul media News Corporation, detinut de miliardarul Rupert Murdoch, a lansat pe 15 octombrie noul canal Fox Business Network (FBN). Canalul este principalul rival al CNBC detinut de General Electric, televiziune care de 18 ani domina segmentul stirilor business. Competitia dintre cele doua grupuri a inceput odata cu batalia pentru rating de acum zece ani dintre Fox News Channel si CNN, castigata in cele din urma de televiziunea lui Murdoch.
Intrebarea pe care si-o pun analistii in acest moment este daca grupul Fox poate repeta performantele obtinute acum un deceniu in conditiile unui segment de piata atat de aglomerat cum este cel business.
Succesul Fox News a fost alimentat atunci de nevoia publicului pentru informatii nealterate de inclinatiile politice, postul CNN fiind "poreclit" o vreme "Clinton News Network".
Formula de succes a Fox News a fost simpla. In loc sa deschida birouri in toata lumea, dupa modelul CNN, canalul a decis sa se concentreze pe promovarea unor personalitati puternice, ca Bill O'Reilly si Sean Hannity.
In numai patru ani, Fox News a prins din urma CNN fara a lua in seama criticii, care nu apreciau stilul conservator al postului. In 2007, veniturile Fox News provenite din publicitate au insumat 454 de milioane de dolari (320 de milioane de euro), cat veniturile CNN si Headline News impreuna, conform analistilor de la firma SNL Kagan.
Strategii de la Fox Business Channel vor urma acelasi plan. In vreme ce Fox News promitea "stiri echilibrate si corecte", in opozitie cu inclinatiile postului concurent, Fox Business se raporteaza la Wall Street, declarandu-se "accesibili" pentru o mai mare parte a populatiei.