In 1998, opera Faust de Gounod a fost prezentata la ONB in regia lui Alexandru Tocilescu, oferind, in debut pe scena lirica, in superba scenografie imaginata de arhitectul Catalin Ionescu-Arbore, un spectacol de o frumusete si o forta aparte, considerat ca unul dintre cele mai reusite din repertoriu. Si totusi, in ultimii ani titlul nu a mai figurat pe afis…
Din fericire, apreciatul scenograf, devenit intre timp director al ONB, a readus acum, in deschiderea stagiunii, productia-eveniment, prilejuind si prima aparitie a renumitei noastre soprane Leontina Vaduva pe scena ONB, dupa 23 de ani de la debutul sau absolut, in anii studentiei, cu rolul Antonia din Povestirile lui Hoffmann de Offenbach.
Demn de remarcat este si faptul ca in distributie s-au regasit doi dintre solistii premierei: tenorul Robert Nagy, invitat sa interpreteze personajul Faust si baritonul Iordache Basalic, din nou in Valentin. Iar daca in Mefisto a evoluat un oaspete bulgar, Iulian Constantinov, in Siebel a debutat tinara Mihaela Ispan, iar in Martha, Gabriela Dragusin. Florin Simionca a fost Wagner. O alta noutate a fost preluarea baghetei de catre Adrian Morar, apreciat in ultimii ani in special in lucrari de anvergura.
Spectacolul continua sa fie proaspat, captivant, modern si dens. Decorurile sint ingenioase si functionale, pina si zidul de caramida din fundalul scenei fiind „exploatat“. Arcadele laterale devin rind pe rind intrare in piata sau in biserica, „rupindu-se“ partial catre finalul dramei, asemeni draperiei albe ce marcheaza camera Margaretei – imaculata, apoi sfisiata precum viata eroinei; coloana inclinata anunta parca o poveste „strimba“, cu un imens Christ care apoi se prabuseste, iar in Noaptea Valpurgiei sustine balconul de unde Mefisto priveste viltoarea sufletelor atrase in lumea sa. in ultima scena, panouri-grilaj sugereaza carcera nebuniei