Nepăsarea Ministerului Transporturilor a adus România într-o situaţie politică tensionată cu Uniunea Europeană. Comisia Europeană - executivul UE - a decis ieri să adreseze avize motivate - pasul final înaintea plângerii la Curtea de Justiţie - către opt state, inclusiv România, întrucât nu au comunicat transpunerea în practică a unei directive europene în transporturi privind perioada de repaus şi de conducere a şoferilor. Potrivit unui comunicat al Comisiei, Grecia, Italia, Lituania, Luxemburg, Portugalia, România, Slovacia şi Regatul Unit nu au respectat obligaţia de a comunica măsurile naţionale de transpunere a directivei 2006/22/CE privind perioadele de conducere şi de repaus, precum şi introducerea tahometrului digital. Aceste state, ca urmare a nepunerii în aplicare a directivei, nu dispun de instrumentele legale necesare pentru promovarea concurenţei loiale la nivelul acestui sector şi pentru îmbunătăţirea siguranţei rutiere. „Transpunerea eficientă şi rapidă a acestui pachet de armonizare a normelor privind perioadele de conducere şi de repaus pentru conducătorii auto este esenţială atât pentru buna funcţionare a pieţei interne, cât şi în ceea ce priveşte reglementările sociale şi siguranţa rutieră. Pe o piaţă competitivă, cum este cea a transporturilor rutiere, nu putem accepta diferenţe în ceea ce priveşte punerea în aplicare de către statele membre“, arată Jacques Barrot, vicepreşedintele Comisiei, responsabil pentru transporturi, potrivit comunicatului.
Directiva în cauză ar fi trebuit transpusă în legislaţia naţională până la 1 aprilie 2007. România s-a limitat însă la promovarea unei ordonanţe privind timpul de repaus şi de conducere, dar actul nu a fost pus în practică în lipsa unui ordin al ministrului privind aplicarea acestuia, a declarat ieri, pentru NewsIn, secretarul de stat în transporturi, Barna Tanczos. Nepăsarea Ministerului Transportu