Antreprenorii care gestioneaza la ora actuala afaceri de milioane de euro au mizat pe principiul pasilor mici, mai exact pe faptul ca orice afacere mica poate deveni profitabila in timp, au spus participantii la seminarul "100 de afaceri de la zero -
"Am pornit cu 800 de dolari in 1993, bani imprumutati de la prieteni, dupa ce doua din afacerile pe care le-am dezvoltat si care au ajuns ca cifra de afaceri la 250.000 de dolari au esuat. Am avut nevoie de multa tenacitate, vointa de a reusi si mi-am asumat responsabilitatile in totalitate", a declarat Radu Timis, presedintele CrisTim, unul dintre modelele de succes ale businessului autohton.
Totul porneste de la o idee. Razvan Ciuculin, manager al companiei Baby Design, care ofera mobilier pentru camerele de copii si ruleaza afaceri de 600.000 de euro, este de parere ca ieea unei afaceri este cel mai important pas in demararea unui start-up.
"Trebuie sa te gandesti catre ce doresti sa te orientezi si care sunt produsele sau serviciile pe care le vei oferi pietei. Identificarea unei nise de piata si o vizita peste granita iti pot asigura succesul businessului. Planul de afaceri e ca o harta, iti poate indica unde vei fi peste cinci ani si care va fi traseul pe care il vei urma", spune Ciuculin.
In cadrul evenimentului a fost lansat anuarul ZF IMM - 100 de Afaceri de la Zero.
Pentru a dezvolta un business de la zero trebuie, antreprenorii au nevoie de sustinere. "Sustinerea afacerilor aflate la inceputul activitatii este necesara, deoarece start-upurile reprezinta semintele dezvoltarii marilor companii. Exista regiuni in Romania, precum Botosani sau Mehedinti, in care nu se pot dezvolta companii mari din cauza conditiilor, companiile mici si mijlocii reprezentand pilonul economic de sustinere in aceste zone", a precizat Dragos Rosca, CEO Gemisa Investment, fond de investitii orie