Revenirea mărcii Abarth a fost marcată printr-un drive-test internaţional pe circuitul de la Balocco. Vedetă: cel mai „înţepător“ Grande Punto de până acum, cel care poartă emblema scorpionului. Sursa: Fotografii: Fiat
Cei mai în vârstă îşi amintescprobabil de micile modele Fiat de competiţie preparate de Abarth. Cei mai tineri vor remarca mai mult ca sigur noile maşini Fiat, pe care a fost reaşezată frumoasa emblemă galben-roşie pe care tronează un scorpion gata de atac.
Celebrul brand, acum deţinut chiar de firma italiană, a fost relansat ca marcă de sine stătătoare, în această toamnă, cu prilejul unui drive-test organizat pe circuitul de casă de la Balocco, lângă Milano. Primul model care a primit tratamentul Abarth a fost Grande Punto. După o ieşire pe pista inundată de o ploaie torenţială putem spune că italienii au reuşit să transforme blajinul model de clasă mică într-un sportiv adevărat.
Motorul ales pentru această încercare, 1.4 turbo pe benzină, dezlănţuie 155 de cai-putere şi un cuplu maxim de 206 Nm, disponibil la 5.000 rpm. Prin simpla apăsare a unui buton aflat pe bord, cuplul creşte la 230 Nm, iar momentul maxim coboară la 3.000 de ture. Direcţia se întăreşte, iar pedala de acceleraţie devine mai sensibilă. Desigur, acestea nu sunt singurele diferenţe faţă de un Punto de serie.
Garda la sol a fost coborâtă cu 10 milimetri, ecartamentul a fost mărit cu 6 mm. Jantele standard de 17 inchi ascund frâne supradimensionate. Suspensiile au fost întărite, pentru o prestaţie de invidiat pe viraje. În ciuda asfaltului ud, maşina a schimbat direcţia cu o siguranţă nebănuită. Interiorul a fost şi el gândit pentru un mesaj sportiv. Volanul are prize mărite, scaunele sunt excelent profilate şi deosebit de arătoase, pedalierul - din aluminiu.
Kitul SSPentru cei care sunt mai greu de mulţumit, Abarth a p