Teatrul Municipal Baia Mare
Istoria comica a doctorului Faust, farsa existentiala de Victor Ioan Frunza, dupa Jean Variot, Christopher Marlowe, Johann Wolfgang Goethe, Paul Valery, Alfred Jarry.
Directia de scena: Victor Ioan Frunza
Decorul, costumele si recuzita: Adriana Grand
Muzica: Tibor Cari
Coregrafia: Cristian Iacob
Cu: George Costin, Richard Balint,
Dan Antoci, Sorin Miron, Inna Andriuca, Gabriela Del Pupo, Ovidiu Mihaita,
Ariana Presan, Magdalena Nemes,
Valeriu Doran, Ioan Costin, Adriana Covaci, Marin Ciuca, Alexandru Bote, Gheorghe Balogh, Andrei Dinu,
Lavinia Pasca/Alina Cotet, Raul Hotcas, Cristian Iacob
Dorin Griguta (Solist vocal)
Orchestra: Petru Damsa, Vasile Pop, Alexandru Misov, Ioan Nemes,
Nucu Giurgea, Iuliu Toca
Pentru mine, spectacolul cu Istoria comica a doctorului Faust, inscenat de Victor Ioan Frunza la Teatrul Municipal din Baia Mare, are o „prelungire“ anecdotica. imi propusesem, pe la inceputul anului, sa scriu un studiu mai amplu despre trei relativ recente montari ale regizorului, unite de un subtil „fir rosu“ doctrinar. Ratacirea – diabolica, inclin sa cred retroproiectiv – „notitelor ajutatoare“ despre doua din productii si timpul prea lung scurs de la vizionarea lor mi-au zadarnicit intentia. Asa ca in 18 iunie, la doar o zi dupa ce vazusem Istoria comica... in deschiderea Festivalului International de Teatru „Atelier“ de la Baia Mare, am purces febril sa scriu despre spectacol, din teama de a nu pati la fel ca odinioara*.
Pentru ca Istoria comica a doctorului Faust este un spectacol baroc, cu o etajare semantica abundenta, cu sensuri profunde si arborescente, cu un filon de emotie care persista indelung in memoria spectatorului, dar poate si oculta o perspectiva cerebral-obiectivata asupra ansamblului.
Victor Ioan Fru