Dupa ce in primele sase luni ale anului MOL Romania a pierdut peste 2 puncte dintr-o cota de piata de aproximativ 14%, cel mai optimist scenariu plaseaza compania la o cota de 15% in urmatorii trei ani.
Pentru atingerea acestui target, filiala locala a grupului petrolier ungar ar trebui sa construiasca in acest termen aproximativ 34 de benzinarii, ceea ce presupune investitii de peste 50 de milioane de euro, luand in calcul o investitie medie pe statie de 1,5 milioane de euro.
Dar aceste planuri s-ar putea modifica, avand in vedere ca majoritatea companiilor petroliere au planuri ambitioase de extindere pana in 2010, ceea ce va pune o presiune suplimentara asupra planurilor MOL Romania.
"Pe termen mediu, vom recupera cota de piata pierduta in urma schimbului cu Petrom. Scopul nostru este de a ajunge la o cota de piata de 15% in urmatorii 3-5 ani. Este greu de spus in acest moment cate benzinarii vom deschide si deci ce investitie va presupune indeplinirea acestui obiectiv pentru ca trebuie sa tinem cont si de cresterea celorlalte companii", spune Zsolt Szalay, CEO al MOL Romania.
Compania a facut anul trecut un schimb de statii cu Petrom prin care a cedat 30 de benzinarii, primind in schimb 11 statii plus o suma de bani.
Odata cu cele 30 de locatii, MOL a renuntat si la afacera cu combustibili pentru avioane MOL Aviation. Efectele acestei mutari au avut un dublu tais. Pe de o parte, cota de piata a companiei a scazut, la fel si vanzarile, dar profitabilitatea a crescut.
MOL Romania a pierdut 7% din cifra de afaceri la sase luni avand un nivel de 255 de milioane de euro, dar a castigat 6% la profit. In 2006, afacerile MOL au crescut cu 25% pana la 524 milioane de euro, iar profitul aproape s-a triplat pana la 6 milioane de euro.
"Nu cred ca variatia cifrei de afaceri este aspectul care spune tot despre sanatatea un