Spre sfarsitul lui 2008, producatorul indian Tata Motors va introduce cea mai ieftina masina din lume, de numai 2.500 de dolari, care va revolutiona intreaga piata locala. India are o medie de varsta a populatiei de numai 25 de ani, cei mai multi fiind in clasa de mijloc. De asemenea, India va depasi curand China, devenind piata auto cu cea mai mare rata de dezvoltare, se arata in estimarile oficiale internationale. Premisa de la care pleaca industria auto indiana este aceea ca, in
Spre sfarsitul lui 2008, producatorul indian Tata Motors va introduce cea mai ieftina masina din lume, de numai 2.500 de dolari, care va revolutiona intreaga piata locala.
India are o medie de varsta a populatiei de numai 25 de ani, cei mai multi fiind in clasa de mijloc. De asemenea, India va depasi curand China, devenind piata auto cu cea mai mare rata de dezvoltare, se arata in estimarile oficiale internationale.
Premisa de la care pleaca industria auto indiana este aceea ca, intr-o tara cu un miliard de locuitori, 99% dintre acestia isi doresc o masina. Este adevarat ca aceeasi industrie auto nu si-a pus problema si cati isi permit aceasta masina. Aici intervine strategia Tata Motors, care va lansa aceasta „Masina a Poporului”, de numai 2.500 de dolari.
India este o tara in care circula 65 de milioane de scootere, insa analistii estimeaza ca toate aceste mijloace de locomotie pe doua roti ar putea disparea in umratorii 40 de ani, fiind inlocuite de automobile.
Piata auto indiana este dominata de masinile din segmentul mini si mediu, iar principalii jucatori sunt Hyundai Motors India, Tata si Maruti Suzuki (un joint venture intre Maruti-India si Suzuki Japan). Maruti Suzuki detine mai mult de 50% din piata auto indiana, cu modele care costa pana in 5.000 de d