Doar fata in fata cu martorii trecutului putem sa evaluam evolutia urbanistica a acestui oras. O fotografie pe care autorul ei nu a binevoit sa-si treaca numele, dar pe care o mana tremuranda a scris pentru viitorime: "Soseaua la 1860". Tusul candva negru al inscrisului si-a pierdut din consistenta, capatand o culoare ce aminteste de "sepia". Deci si consemnarea de pe spatele fotografiei are o varsta venerabila, fiind, poate, contemporana cu imaginea imortalizata. Trecand peste uimire - mi-am imaginat cu totul altfel Soseaua Kiseleff - am incercat sa localizez acest fragment din artera lunga de doi kilometri. Trebuie sa fie primul rond, cel din dreptul Bisericii Izvorul Tamaduirii, cunoscuta sub numele de Biserica Mavrogheni, nesurprinsa de aparatul de fotografiat si care se afla in partea stanga. Este rondul, asa cum l-a lasat creatorul sau Georg Meyer mort in timp ce il amenaja. Exact pe locul in care se vad cei doi copii s-a construit mai tarziu un havuz pentru adaparea cailor de la trasurile care parcurgeau Soseaua de cateva ori pe seara. Cum vedem, locul era salbatic si poezia lui atragea tineretul, mai precis, pe tinerele vlastare boieresti.
Aceasta este imaginea gandita de Meyer, o alee nesfarsita din care porneau spre lateral, mai cu seama spre dreapta, alei acoperite cu nisip adus de la Copaceni, la capatul carora se afla, pe stanga, drumeagul devenit Soseaua Filantropiei si, pe dreapta, Soseaua Jianu. Intre Soseaua Kiseleff si Soseaua Jianu, Meyer amenajase un lac, foarte apreciat pentru pitorescul lui.
Doar fata in fata cu martorii trecutului putem sa evaluam evolutia urbanistica a acestui oras. O fotografie pe care autorul ei nu a binevoit sa-si treaca numele, dar pe care o mana tremuranda a scris pentru viitorime: "Soseaua la 1860". Tusul candva negru al inscrisului si-a pierdut din consistenta, capatand o culoare ce aminteste de "sepia".