Pernod Ricard, unul dintre cei mai mari importatori de bauturi alcoolice de pe piata locala, cu afaceri de 10,8 mil. euro anul trecut, ar putea inregistra in acest an vanzari de peste 8 mil. euro pentru brandul Ballantine's, potrivit ritmului de crestere
"Ballantine's Finest este cel mai vandut brand din portofoliul Pernod Ricard Romania. Vanzarile Ballantine's au crescut cu aproximativ 50% in primele noua luni ale anului fata de aceeasi perioada a anului precedent, cresterea fiind generata de repozitionarea de pret din februarie 2007, de la 60-65 de lei in 2006, la 40-45 de lei anul acesta", a declarat Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard Romania.
Dupa integrarea Romaniei in UE, toate companiile cu activitati in distributia bauturilor alcoolice din import au realizat o repozitionare a preturilor la toate produsele. Astfel, in urma disparitiei taxelor vamale cu marje cuprinse intre 30% si 60%, bauturile alcoolice de import au inregistrat scaderi de pret cuprinse intre 20% si 40% fata de anul 2006, in timp ce preturile bauturilor locale au ramas neschimbate.
Vanzarile de whisky pe piata locala ar putea ajunge in acest an la 3,7 milioane de litri, adica o valoare de peste 50 mil. euro, scotch-ul fiind cea mai importanta categorie pe piata de whisky, cu o pondere de peste 75% din vanzarile totale. Ballantine's detine o cota de piata de aproximativ 25% pe segmentul de standard scotch whisky, potrivit datelor Pernod Ricard care citeaza studiul International Wine and Spirit Record (IWSR) realizat in 2006.
Ballantine's isi disputa o piata de standard scotch, de 1,6 milioane de litri in 2006, cu J&B si Johnnie Walker Red, din portofoliul Sollers PPD, Teacher's si Grants detinute de Cristalex si Cutty Sark, importat de BDG Import din 2007.
Astfel, daca luam in calcul cota de piata estimata de Pernod Ricard pentru brandu