Banii nu aduc fericirea în educaţie, dovadă fiind dezinteresul crescând pe care îl manifestă faţă de şcoală atât elevii, cât şi cadrele didactice, potrivit datelor existente la Ministerul Banii nu aduc fericirea în educaţie, dovadă fiind dezinteresul crescând pe care îl manifestă faţă de şcoală atât elevii, cât şi cadrele didactice, potrivit datelor existente la Ministerul Educaţiei.
"Locatarii" şcolii româneşti se răresc de la an la an şi cei rămaşi în sistemul educaţional devin din ce în ce mai dezinteresaţi de perspective, se arată în Raportul privind starea sistemului naţional de învăţământ, făcut public de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului. În plus, spectrul şomajului se arată la aproape un sfert dintre ei imediat după ce ies din şcoală. Nici la educaţia şi formarea profesională a adulţilor românii nu excelează, mai puţin de 4% fiind interesaţi de perfecţionare, de-a lungul vieţii, mai indică raportul menţionat.
Din ce în ce mai mulţi adolescenţi părăsesc sistemul educaţional înainte de vreme din cauza lipsei de eficienţă, creşte numărul celor care nu trec de examenele de absolvire, indică Raportul menţionat. Tinerilor deziluzionaţi li se adaugă mii de profesori care preferă să plece în domenii mai bine plătite în ţară sau în străinătate. Anual, mai mult de 1% din cele 266.000 de cadre didactice abandonează învăţământul. În perioada 2000-2006, rata abandonului şcolar, atât pe ansamblul învăţământului primar şi gimnazial, cât şi la nivelul fiecăruia dintre cele două cicluri, înregistrează o tendinţă continuu ascendentă.
În perioada menţionată, valoarea indicatorului a crescut de trei ori la clasele I-VIII - de la 0,6% în anul şcolar 2000/2001 la 1,8% în 2005/2006, de două ori şi jumătate în învăţământul primar - de la 0,6% la 1,5%, şi de 3,5 ori în învăţământul gimnazial - de la 0,6% la 2,1%.
Mulţi intră, mai puţini trec