Povestea aminteste de Crash - nu in modul in care e spusa, ci in esenta - violenta de zi cu zi, tragicul dus la absurd, orasul ca personaj (aici New York). Ba chiar si un actor (Terrence Howard) e "imprumutat" din filmul cu Oscar.
"The Brave One" (Curaj nebanuit) nu e un film de weekend, in sensul ca nu e relaxant si sunt chiar secvente la care simti nevoia sa intorci capul, ca sa-ti asiguri un somn linistit. Jodie Foster joaca rolul unei femei (Erica) traumatizate de un jaf in care si-a pierdut logodnicul. Dupa ce isi revine fizic, isi cumpara o arma pentru a se simti mai in siguranta. Dar imediat pistolul pare sa-i fi dat rolul de justitiar, in timp ce jaful pare sa-i fi deschis ochii. Erica, o altfel de jurnalista, care vorbeste la radio despre subiecte sociale si despre cotidianul dureros, devine o altfel de justitiara. Incepe sa vada tot mai multe delicte si delincventi pe care simte nevoia sa ii pedepseasca ea insasi precum un personaj din Vestul salbatic. Ramane de stabilit daca e vorba de "curaj", cum spune titlul, sau nebunie (cert e ca frica devine furie). Si, mai ales, ramane de vazut cum se rezolva confruntarea dintre Erica, justitiarul neoficial, si cel oficial, ofiterul Mercer, altfel un fan al jurnalistei. Sa spunem doar ca filmul se termina cu o impuscatura cel putin surprinzatoare...
Si mai e ceva la acest film: modul in care relationeaza unii oameni (chiar si necunoscutii), cand descopera in celalalt aceeasi suferinta - dincolo de replicile seci se ghiceste o caldura pe care nu te astepti sa o simti intr-un astfel de thriller.
Povestea aminteste de Crash - nu in modul in care e spusa, ci in esenta - violenta de zi cu zi, tragicul dus la absurd, orasul ca personaj (aici New York). Ba chiar si un actor (Terrence Howard) e "imprumutat" din filmul cu Oscar.
"The Brave One" (Curaj nebanuit) nu e un film de weekend, in sensul