Jurnalistul lanseaza joia viitoare, in Aula Bibliotecii Judetene un volum in care prezinta tragedia navei Unirea * Cartea este scrisa impreuna cu fiul sau, Andrei-Dorian, care, dupa spusele tatalui, a avut o contributie majora in documentarea lucrarii Petrolierul Unirea a fost lansat la apa pe data de 7 august 1978 si a fost predat beneficiarului IEFM - NAVROM Constanta pe data de 30 octombrie a aceluiasi an. A fost cea de-a doua nava de mare tonaj, dupa Independenta, din seria petrolierelor de 150.000 tdw construite in Romania. Catastrofa acestei nave s-a produs in ziua de 13 octombrie 1982, ora 09,15, in urma unei explozii misterioase. In urma nefericitului eveniment, a fost inregistrat un singur decedat, ospatara Elena Ganta, ceilalti membri ai echipajului fiind salvati de navele romanesti, bulgaresti si sovietice sosite pentru salvare si asistenta. Printre cei 42 de supravietuitori s-a aflat si Mircea Basescu, fratele actualului presedinte al Romaniei. Scufundarea navei romanesti a fost considerata una dintre cele mai mari pierderi din flota maritima romaneasca si cel mai mare accident naval mondial din anul 1982.
Este cea de-a doua carte pe care o scrieti despre tragedii navale din istoria navigatiei maritime romanesti. De ce ati ales tocmai "cazul Unirea"? Aveti dreptate, in prima carte am abordat subiectul tragediei petrolierului "Independenta" - cea mai mare catastrofa din istoria navigatiei maritime romanesti, o carte-document aparuta in urma cu un an, care s-a bucurat de un interes urias. Subiectul catastrofei navei Unirea, la fel ca in cazul "Independenta", l-am abordat din dorinta de a aduce in fata cititorilor date, informatii, marturii, documente si fotografii despre un accident naval despre care opinia publica nu stie aproape nimic. Daca despre accidentul navei Independenta, regimul din acea vreme a fost nevoit sa dea publicitatii un comuni