Foto: Cotidianul
Unul dintre autori ar fi, potrivit surselor indicate, Nicolae Jilaveanu, fost sef al acestui proiect. Ulterior, acesta a fost schimbat din functie de catre seful companiei, Mihai Grecu.
Memorandumul, care ar fi urmat sa ajunga pe masa premierului Tariceanu, nu a ajuns nici la ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, deoarece sefului Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Mihai Grecu, i s-a parut „pueril“.
Acesta a recunoscut ca a ajuns la el un asemenea document „nesolicitat“, dar ca nu l-a bagat in seama.
Intr-o etapa ulterioara, memorandumul a fost refacut si din acesta a disparut posibilitatea rezilierii partiale a contractului, fiind mentionata doar necesitatea aprobarii de catre Guvern a unor cresteri de sume alocate Bechtel pentru cele doua tronsoane aflate in lucru,
respectiv de la 343 la 434 de milioane de dolari, pentru portiunea 2B (Cimpia Turzii-Cluj), si de la 214 la 445 de milioane de dolari, pentru tronsonul 3C (Suplacu de Barcau-Bors).
„Decizia realizarii lui a fost luata dupa ce o analiza in interiorul companiei a aratat ca proiectul (pretul autostrazii - n.red.) va fi depasit cu cinci miliarde de euro. La realizarea lui au participat citeva persoane din cadrul Companiei de Autostrazi, implicate in proiect.
Oricum, intocmirea lui a fost impusa si de necesitatea aprobarii de catre Guvern a unor noi valori pentru contractul cu Bechtel, dupa ce s-a vazut ca proiectul nu se poate incadra in suma aprobata initial, de aproximativ 2,2 miliarde de euro“, ne-au declarat sursele indicate.
Ministrul Orban a negat ieri ca Ministerul Transporturilor ar fi trimis Guvernului proiectul unui astfel de document, insa nu a respins faptul ca un proiect al acestuia a fost conceput in interiorul ministerului.
In plus, Orban, c