Ministrul mediului, Attila Korody, a propus ieri la dezbaterea publică pentru modificarea Regulamentului general de urbanism ca din 2009 constructorii de drumuri să primească autorizaţie
Ministrul mediului, Attila Korody, a propus ieri la dezbaterea publică pentru modificarea Regulamentului general de urbanism ca din 2009 constructorii de drumuri să primească autorizaţie pentru executarea şoselelor publice numai dacă includ în proiect amenajări pietonale şi pentru biciclişti.
Noua lege pentru urbanism va conţine un nou articol, prin care autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia să stabilească până la sfârşitul anului 2008 condiţiile de amplasare, conformare, precum şi suprafaţa minimă obligatorie a pistelor pentru ciclişti. Arhitecţii de la primării trebuie să includă în planurile de urbanism şi rutele obligatorii pentru biciclişti.
Fiecare oraş îşi va crea piste în funcţie de numărul de locuitori şi de intensitatea traficului rutier. Ministrul Korody a mai spus ieri că, în cel mult două săptămâni, hotărârea modificată va fi trimisă spre aprobare celorlalte ministere.
Prezenţi la dezbatere, reprezentanţii organizaţiilor neguvernamentale de ciclism au propus ca spaţiul pentru biciclete să fie luat din spaţiul şoselelor, în ideea că numai în acest fel oamenii vor fi îndemnaţi să folosească mai mult bicicletele.
Reprezentanţii cicliştilor au spus că pistele ar trebui să fie construite chiar dacă primăriile ar putea argumenta că nu vor fi folosite. Ordinea firească a fost considerată următoarea: noi facem pistele, iar oamenii îşi vor cumpăra biciclete, ştiind că au pe unde să meargă cu ele.
Cicliştii îşi fac federaţie
Azi, la Centrul Sphera, începe conferinţa naţională de ciclism urban şi promovarea bicicletei, organizată de Coaliţia Naţională Pro Velo. Reprezentanţii organizaţiilor neguvernamentale vo