Observatorii industriei auto si competitorii stau cu ochii pe factorii de decizie de la Ford Motors pentru a urmari daca gigantul american va adopta la uzina de la Craiova aceeasi politica, privind producerea modelelor low-cost, ca si constructorul francez Renault.
Reprezentantii companiei mentin suspansul, negand acest aspect si eschivandu-se de la a nominaliza modelele ce vor iesi pe portile fabricii din Romania.
John Fleming, presedintele Ford Europa alunga zvonurile cum ca Ford ar putea construi un concurent pentru bestsellerul de buget, asamblat la Mioveni in colaborare cu Renault, intr-un interviu acordat pentru cotidianul spaniol El Mundo.
“Nu planuim sa construim modele low-cost in Romania. Aceasta uzina este foarte importanta pentru extinderea noastra in Europa de Est. Detinerea unei unitati intr-o tara in care costurile de productie se mentin la un nivel rentabil, ne va da posibilitatea sa ne extindem si pe celelate piete emergente din zona”, a declarat seful Ford pentru ziarul iberic.
Cei de la Ford nu abandoneaza, insa, ideea de a intra pe segmentul low-cost, Fleming sustinand ca in planurile de viitor ale producatorului american figureaza si o asemenea extindere, dar in prezent toate eforturile vor fi canalizate asupra perfectionarii gamei existente.
Intrebat ce automobile vor asambla muncitorii din Craiova, John Fleming a spus ca in fosta uzina Daewoo se va construi un model de clasa mica si un vehicul comercial usor. Intr-o declaratie anterioara acesta a dezvaluit ca modelul asamblat in Romania va fi complet nou si este in stadiul de proiectare in Marea Britanie si Germania, iar 90% din productia de 300.000 de unitati anual va fi destinata exportului.
Daca punem cap la cap indiciile, am putea concluziona ca la Craiova va fi asamblat un model de serie, bazat pe actualul concept Verve, ce ar putea fi chiar urmasul