Dacă Festivalul Leilor, Cannes Lions, este punctul convergent a tot ceea ce industria mondială a comunicării are mai glamoor, Golden Drum, poziţionat de la inceput ca festival publicitar al Noii Europe, se distinge prin căldura şi exuberanţa valorilor locale. Golden Drum 2007 - in aşteptarea unui bilanţ frumos pentru Romănia
Dacă Festivalul Leilor, Cannes Lions, este punctul convergent a tot ceea ce industria mondială a comunicării are mai glamoor, Golden Drum, poziţionat de la inceput ca festival publicitar al Noii Europe, se distinge prin căldura şi exuberanţa valorilor locale.
Dar de căţiva ani deja Golden Drum face paşi mari spre universalitate, păstrăndu-şi in acelaşi timp savoarea dată de ce are mai bun sufletul balcanic manifestat aici intr-o paletă largă. Ca şi la Cannes, la Golden Drum sunt prezentate sinteze ale unor evenimente de referinţă din toată lumea: Festivalul Asia-Pacific, cel Ibero-American, festivalurile de la New York şi Moscova, Epica, şi Art Directors Club of Europe Young Film Directors Awards. 2.627 de lucrări provenind din 39 de ţări au fost inscrise in competiţie anul acesta. In afara ţărilor din Noua Europă au participat Elveţia, Germania, SUA, Anglia, Olanda, Italia, Franţa, Mauriţia, Suedia, Danemarca, Belgia, India, Kuweit şi Africa de Sud.
Dacă este universal prin standardele tot mai ridicate, festivalul de la Portoroz este local prin acest program de promovare a ceea ce este specific fiecărei ţări participante. Rezultatele romănilor an după an, prezenţa lor masivă cu lucrări şi delegaţi au făcut ca Golden Drum să fie supranumit "festivalul romănilor".
PRIMELE REZULTATE. Anul acesta, Romănia este ţara cu cele mai multe lucrări inscrise, 342 de lucrări, cele mai multe semnate de McCann Erickson. Austria urmează cu 229 de lucrări, pe poziţia a treia situăndu-se Polonia, cu 207.
In 2005 ş