In conditiile in care automobilele produse in China au inceput sa fie comercializate si in Romania, si chiar in judetul Mures, am considerat ca trebuie facuta o analiza a acestora si ca ele trebuie puse "la treaba", pentru a vedea ce dotari si ce performante ar putea oferi unui potential client. De aceea am luat de la Mobil Service, dealerul Great Wall in judetul Mures, pentru un test-drive, CUV-ul Hover. (CUV=City utility vehicle- o simbioza intre calitatile unui SUV (Sport utility vehicle) si cele ale unei masini de oras))
Ca la orice test drive trebuie sa incep cu aspectul exterior si ca la orice masina de productie chineza cand o vezi prima data, te intrebi cu ce seamana. Ei bine, pot sa va spun ca seamana a Mitsubishi Pajero Sport si chiar se comporta ca atare la drum. Motivul este foarte simplu si anume acela ca Hover este construit pe o platforma tehnica oferita de constructorul nipon in discutie, iar aceasta cuprinde motor, sasiu si cutie de viteze. Modelul testat, a fost un Hover in varianta maxima de echipare si anume Super Luxury, cu motor de 2400 de centimetri cubi, 134 de cai putere, un cuplu maxim de 190 Nm atins la 2500 de rotatii pe minut si cutie de viteze manuala in 5 trepte. Astfel, trecand la partea interioara a CUV-ului celor de la Great Wall, am putut constata o pozitie foarte buna a scaunului soferului, pozitie extrem de importanta la orice masina si care, la Hover, este realizata cu ajutorul reglajelor elctronice. Ca la aproape orice automobil de gen, schimbatorul de viteze este pozitionat putin cam departe de scaunul soferului, schimbarea treptelor de viteza implicand o usoara fortare spre dreapta, mai ales in treapta a V-a. La drum, Hover se comporta destul de bine, puterea motorului fiind transmisa foarte bine la roti de cutia de viteze in 5 trepte manuala cu care este dotat. De remarcat, in conditii de drum intins ar fi si stabi