Cresterea economica reflectata in salarii mai mari le permite austriecilor sa scumpeasca benzina.
Petrom incearca sa revitalizeze afacerea cu benzinarii prin trecerea tuturor unitatilor sub conceptul Full Agency (compania pastreaza controlul benzinariei, dar aceasta este administrata de un dealer) avand ca target profitul in urmatorii trei ani.
Compania vrea sa ajunga la o cota de piata de 20% in Bulgaria si Serbia, tari unde sub brandul OMV, actionarul majoritar, deja are vanzari de un miliard de euro alaturi de reteaua OMV din Romania. Aprecierea barilului de titei, care a ajuns la 90 de dolari, are un efect negativ asupra afacerii cu benzinarii, dar cresterea economica din Romania creeaza spatiul necesar pentru scumpirea produselor petroliere, aceasta putand fi suportata de clienti, fara a recurge la alternative de transport.
"In prezent, retailul de produse petroliere nu este o activitate profitabila. Va fi un succes ca in trei ani sa atingem pragul de rentabilitate si sa contribuim pozitiv la rezultatele companiei. Acesta este obiectivul nostru. Oricum, activitatea de retail s-a imbunatatit semnificativ comparativ cu situatia de acum trei ani", spune Tamas Mayer, membru al comitetului executiv al Petrom, seful diviziei de marketing, adica retailul de produse petroliere. La jumatatea anului, Petrom a raportat o pierdere operationala de 102 mil. euro pe segmentul de rafinare si marketing, in timp ce in 2006 pierderea era de 115 mil. euro.
Rezultatele financiare pe segmentul de marketing sunt erodate de cresterea barilului de titei. "Cu cat este mai scump barilul, cu atat profitul este mai mic pe partea de retail. In Romania totusi, suntem extrem de norocosi pentru ca exista cresteri economice mari care permit consumatorului final sa suporte si scumpirile la produsele petroliere. In Germania, de exemplu, cererea de produse pe