Managerii romani sunt tot mai receptivi la joc, la simulari de business si la activitati practice. De ceva timp, ei nu mai vin la cursurile de training doar pentru a asculta pe cineva cum le vorbeste. Astfel se contureaza un nou trend: invatarea experentiala, care in cativa ani ar putea deveni un "must" in orice companie care vrea sa supravietuiasca pe piata.
"Piat trainingului bazat pe invatarea experientiala incepe sa fie din ce in ce mai importanta, fiind in foarte mare crestere in acest moment. In 4-5 ani se va indrepta cu totul spre zona experientiala. Companiile care nu au produse de acest tip s-ar putea sa nu mai supravietuiasca doar facand training clasic", este de parere Sorin Paun, business manager al diviziei de experiential learning al companiei Ascendis, unul dintre cei mai mari furnizori de training de pe piata locala. Astfel, cifra de afaceri a acestei divizii se va dubla anul acesta, ajungand pana la peste un milion de euro.
Paun estimeaza ca din valoarea pietei de training, cotata in prezent la 25 de milioane de euro, o treime este reprezentata de experiential learning (invatare experientiala).
De asemenea, acelasi raport se regaseste si in cadrul Ascendis, raport care se va egaliza in urmatorii ani, indreptandu-se in continuare tot mai mult catre zona experientiala.
In prezent, orele de training experiential pot costa chiar dublu fata de cele clasice pentru ca si efectul este dublu, chiar triplu. "In momentul in care cursantii iti spun ca ei invata cat ar invata in saptamani sau luni in mod normal, atunci si pretul acestor tipuri de produse este mai mare", explica Paun. Astfel, cele mai scumpe astfel de traininguri ajung pana la 700 de euro de persoana, pentru trei zile de training, iar minimul este de 350-400 de euro pentru o zi.
In livrarea de training experiential, Ascendis colaboreaza cu Celemi, o companie suedeza,