Conform "presei rosii" a anilor '50, cu greu s-ar mai putea gasi un an mai plin de miracole pentru agricultura timiseana decat prolificul 1955. Scapata de sub "jugul imperialist", agricultura Timisului a cunoscut o perioada, probabil inca neegalata. Anul agricol 1955 se anunta a fi pe departe unul de mare incarcatura, debutand furtunos printr-o premiera judeteana : un sef de cooperatie agricola si-a amintit unde-si lasase toamna trecuta nu sosetele, nu umbrela, ci camionul cu motorina. Performanta demna de un articol in Drapelul Rosu din 19 februarie 1955, cu titlul „Memorie exemplara".
Astfel, "pe soseaua dintre orasul Lugoj si Satu Mic se gaseste inca din toamna anului trecut o cisterna de motorina apartinand S.M.T.-ului Zagujeni. Directorul S.M.T.-ului a declarat: «Imi aduc aminte bine. Era marti, 13 octombrie 1954, orele 13, tractoristii au lasat-o chiar in acest loc. Dar nu s-a miscat nici un centimetru... Memoria pe mine niciodata nu ma insala!»". Noroc ca pe atunci nu se punea problema de embargou la sarbi, altfel s-ar fi arat, din nou, cu Antonoavele rusesti ale aviatiei civile.
Orasenii nu stateau nici ei degeaba, de pe la inceputul anului municipalitatea timisoreana dand sfoara in tara pentru a mobiliza tineretul la stropirea pomilor fructiferi. Cum, probabil, multi tineri stropeau pomii fructiferi doar noaptea, timp de un minut, dupa ce ieseau din crame si braserii, trebuia dat un exemplu. Ca atare, "Comitetul executiv al Sfatului popular raional Timisoara aduce la cunostinta muncitorilor si salariatilor din raza orasului Timisoara ca s-au format 3 echipe de stropit pomii fructiferi contra daunatorilor", scria Drapelul Rosu din 26 februarie 1955, sperand, probabil, cu naivitate, ca si alti voluntari de stropire sa se ofere.
Eventualii revoltati de rationalizarea curentului puteau afla in acelasi an 1955 ca energia electrica e folosita