Directorii de resurse umane vorbesc tot mai mult despre lipsa de personal specializat de pe piata locala. Cu toate acestea, varful crizei de oameni se va resimti cu adevarat de-abia in anul care urmeaza, este de parere Desiree Diaconescu, director de resurse umane al URBB, companie care detine licenta de imbuteliere pe piata locala a marcilor Tuborg si Carlsberg.
"Vorbim foarte mult despre criza fortei de munca, o vedem si o simtim, dar ea inca nu s-a acutizat. Urmeaza o perioada foarte grea, mai ales in conditiile in care am intrat in Uniunea Europeana cu un somaj mult mai mic decat celelalte tari. In Polonia somajul a fost anul trecut de 18%, iar la noi se apropie de zero. In aceasta situatie este clar ca noua, romanilor, ne va fi foarte greu", este de parere Desiree Diaconescu, director resurse umane URBB.
In acest caz, solutia pe care o propune Diaconescu este o colaborare mai intensa cu scolile si universitatile pentru a ajuta oamenii sa se dezvolte.
Care este principala consecinta a dificultatilor intampinate in gasirea specialistilor cu experienta? Tot mai multe companii angajeaza persoane tot mai neexperimentate. "Daca ne uitam pe anunturile pentru joburi, putem sa observam ca odata experienta ceruta avea un numar de ani, de la cinci ani in sus, dar acum usor-usor gasim in anunturi cerinte de sase luni pana la un an experienta. Deja standardul scade", explica Desiree Diaconescu, care insa este de parere ca rapiditatea cu care se fac recrutarile depinde de standardul de profesionalism al fiecarei companii.
Directorul de resurse umane explica faptul ca in viata unei companii sunt situatii in care pe o anumita pozitie, spre exemplu un inginer chimist, iti permiti sa angajezi numai persoane cu experienta, dar acest lucru depinde si de oamenii care lucreaza deja in interior.
"Daca avem oameni care pot sa impartaseasca din experienta l