Foto: Cotidianul
Din luna martie a anului viitor, magazinul Cocor din Bucuresti va fi inchis pentru renovari. Dupa finalizare insa, adica in decembrie 2008, vechiul centru comercial ce dateaza din anii ’70 va avea o cu totul alta infatisare: cu fatada multimedia pe care se pot proiecta reclame, lifturi moderne si fintini arteziene.
Practic, va fi primul mall de lux din Romania, care va include branduri precum Vera Wang si Vertu.
Structurat pe cinci niveluri, magazinul va avea o suprafata finala de 26.000 de metri patrati, din care 9.000 de metri patrati sint aferenti spatiilor comerciale. De asemenea, vor exista 230 de locuri de parcare.
„Din octombrie 2008 (cind fusese programat sa se deschida magazinul initial - n.r.) s-a mutat in decembrie 2008, pentru a fi mai realisti cu avizele si graficele“, ne-a declarat Dan Barbulescu, presedinte al Consiliului de Administratie Cocor.
Investitia pentru ridicarea constructiei este estimata la aproximativ 18 milioane de euro, la care se adauga sumele importante pe care le vor cheltui brandurile pentru a fi prezente in noul centru comercial.
Aceasta pentru ca cei de la Cocor doresc ca 60% din spatiul destinat inchirierii sa fie ocupat de branduri de lux care nu sint momentan pe piata romaneasca si care vor fi operate in sistem de franciza de o singura companie.
Altfel spus, daca planurile investitorilor se vor concretiza, numarul noilor intrati pe piata autohtona va fi in jur de 20-30, in conditiile in care suprafata unui magazin de lux este in jur de 150-180 de metri patrati. „Francizatul (marcilor de lux - n.r.) este o singura companie care va inchiria in jur de 60% din spatiul disponibil in Cocor.
Restul va fi disponibil pentru brandurile care exista deja pe piata“, ne-a declarat Oliver Petcu, managing partener la compania de consultanta din in