» Modernizarea Garii de Nord din Timisoara stagneaza din cauza constructorului
si a sefului CFR Timisoara, care e de doua luni in concediu medical
Finalizarea lucrarilor de modernizare la Statia CFR Nord Timisoara, cel mai important nod feroviar din vestul Romaniei, tranzitat zilnic de 76 de trenuri si aproape 45.000 de calatori, a intrat in colaps. Inaugurarea obiectivului, a carui modernizare este finantata cu doua milioane de euro din partea Bancii Europene de Reconstructie si Dezvoltare (BERD), ar fi trebuit sa aiba loc inca de luna trecuta, insa lucrarile nu au ajuns nici macar la jumatete.
Principalul motiv este acela ca executantul israelian al lucrarilor nu si-a respectat obligatiile contractuale. Un alt motiv al tergiversarilor este "vidul de putere" de la Regionala CFR Timisoara. De circa doua luni, institutia a ramas fara director, dupa ce Alexandru Silvasan a intrat in concediu medical, la putin timp de la aflarea vestii ca Ministerul Transporturilor pregateste debarcarea sa din functie pentru management defectuos. Silvasan a recunoscut ca sunt probleme grave in privinta lucrarilor de modernizare la Gara de Nord, insa contractul cu israelienii "nu prevede clauze de reziliere". Situatia modernizarii garii timisorene l-a iritat pe ministrul transporturilor, Ludoivic Orban, care, aflat la sfarsitul saptamanii trecute la Timisoara, a anuntut ca a cerut reevaluarea starii de sanatate a directorului Regionalei CFR Timisoara. "Actualul director, Alexandru Silvasan, va fi schimbat din functie pentru management defectuos, dar noul director, care va fi numit de minister, nu poate fi instalat in aceasta functie intrucat actualul titular este in concediu medical, iar contractul de munca nu-i poate fi desfacut in acest interval", a declarat Orban. Acesta mai acuza ca Silvasan s-ar fi imbolnavit subit, in timp ce lucrarile la Gara de N