Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa de pe piata locala, are drept obiectiv sa limiteze numarul clientilor care renunta la serviciile sale in favoarea celor furnizate de concurenta, pentru a incheia anul cu aproximativ trei milioane de clienti.
Intentia operatorului de a avea la sfarsitul anului aproximativ trei milioane de clienti a fost exprimata de Yorgos Ioannidis, CEO al Romtelecom. Declaratia sefului Romtelecom a fost facuta la finele saptamanii trecute la Bucuresti, in cadrul unei intalniri cu o delegatie de jurnalisti din Grecia, la care au participat si Panagis Vourloumis - CEO al grupului elen OTE, Michalis Tsamaz - director executiv adjunct al Cosmote Grecia si Nikolaos Tsolas - CEO Cosmote Romania, conform unor surse apropiate companiei. Presa din Romania nu a avut acces la intalnire.
Romtelecom a pierdut in intervalul decembrie 2005 - iunie 2007 circa 870.000 de clienti, numarul clientilor de pe telefonia fixa fiind astfel la jumatatea anului de 3,087 milioane. Operatorul a pierdut in primul semestru al acestui an mai multi clienti decat in perioada echivalenta a anului trecut, dar numarul plecarilor din retea a intrat pe o tendinta de scadere. Conform managementului OTE, rezultatele la noua luni ale Romtelecom si Cosmote Romania precum si ale retailerului GSM Germanos sunt in conformitate cu obiectivele stabilite, in pofida reducerii bazei de clienti si a concurentei ridicate in privinta tarifelor.
Romtelecom a inregistrat un profit net de 21,2 milioane euro la sase luni, in crestere cu 45,2% fata de perioada ianuarie-iunie 2006, in timp ce veniturile au stagnat, la 439,4 milioane euro, desi numarul de linii a scazut cu 18,1%, la 3,087 milioane.
Confruntata cu o concurenta puternica din partea operatorilor de cablu TV si telefonie mobila, Romtelecom mizeaza pe servicii precum cele de acces la internet si televiziu