Investigaţiile declanşate de Bruxelles au eliminat şansele respectării calendarului intrării Ford la fosta uzină Daewoo Contractul cu Ford este încă un exemplu că ignorarea
Investigaţiile declanşate de Bruxelles au eliminat şansele respectării calendarului intrării Ford la fosta uzină Daewoo
Contractul cu Ford este încă un exemplu că ignorarea constrângerilor comunitare costă timp şi bani. Acum, autorităţile de la Bucureşti mizează pe "indulgenţa" Executivului european.
În ceaţa care acoperă privatizarea uzinei de automobile de la Craiova, săptămâna trecută a apărut primul element cât de cât clar - situaţia nu se va rezolva mai repede de o jumătate de an.
Acesta ar fi, în cazul cel mai bun, termenul în care Executivul european ar putea da un verdict la "investigaţia aprofundată privind un potenţial ajutor pentru privatizarea producătorului român de automobile".
UE, fără toleranţă
Aflat la Bucureşti, la sfârşitul săptămânii trecute, comisarul român la Bruxelles, Leonard Orban, a declarat că "în general, investigaţiile privind ajutoarele de stat durează până la 18 luni".
Şansele ca termenul să se reducă substanţial mai ţin doar de... receptivitatea Bruxelles-ului. Leonard Orban spune că a cerut autorităţilor europene să finalizeze procedurile "cu maximă operativitate", într-un interval de cinci-opt luni.
În aceeaşi zi, premierul Călin Popescu Tăriceanu a anunţat: "Am avut discuţii telefonice cu comisarul european pentru concurenţă şi am solicitat ca procedurile să se îndeplinească în termene cât mai scurte". El s-a arătat dispus chiar să meargă la Bruxelles pentru a pleda în favoarea privatizării.
De reţinut însă avertismentul lui Leonard Orban: "Problemele de ajutor de stat nu pot fi rezolvate politic. Nu există toleranţă în acestă privinţă la nivelul Comisiei Europene".
Uzina mai merge "în virtutea