Din cauza "aglomeraţiei", cadrele didactice ale Academiei de Studii Economice din Bucureşti nu au timp să se pregătească pentru cursuri, iar studenţii nu beneficiază de o evaluare
Din cauza "aglomeraţiei", cadrele didactice ale Academiei de Studii Economice din Bucureşti nu au timp să se pregătească pentru cursuri, iar studenţii nu beneficiază de o evaluare corespunzătoare
Profesorii tineri din ASE se plâng că numărul mare de studenţi pe care îi au le încarcă foarte mult programul şi nu mai găsesc timp să se pregătească pentru activităţi suplimentare, necesare carierei lor, cum ar fi cercetarea ştiinţifică, participarea la seminarii şi conferinţe de specialitate.
În plus, aglomeraţia de la seminarii şi ateliere nu permite evaluarea corectă a studenţilor, deoarece nu este suficient timp ca fiecare "să iasă la tablă".
Pe de altă parte, rectorul Academiei, Ion Gheorghe Roşca, promite o diminuare cu 20% a numărului studenţilor de la ciclul universitar în următorii ani, pentru a-l creşte la studiile postuniversitare de doctorat şi masterat.
Mai mulţi asistenţi şi lectori tineri din Academia de Studii Economice (ASE) s-au plâns de condiţiile de lucru din această universitate, afirmând că volumul lor de muncă s-a dublat odată cu creşterea numărului de studenţi, în special a celor pe locurile cu taxă.
Ei spun că o normă didactică de 12 grupe a câte 25-26 de studenţi înseamnă un efort foarte mare din partea profesorului, care trebuie să corecteze sute de pagini la examene sau la lucrările de evaluare semestriale. "Unii profesori le cer studenţilor referate de 8-9 pagini fiecare. Imaginaţi-vă la 12 grupe, câte două de astfel de lucrări pe semestru, câte pagini trebuie să citească un dascăl. Şi în plus, nu e timp să-i scoţi pe toţi la tablă într-un semestru", a spus A.P., lector universitar.
Ea a vorbit şi despre cercul vicios al