La un an de la intrarea pe piata prin achizitia Eurom Bank, israelienii de la Leumi se pregatesc sa calce acceleratia. Culoarul principal de crestere este piata de retail - clientii individuali si firmele de dimensiuni mici si medii (IMM).
In Israel, Leumi este unul dintre cele mai mari grupuri, insa pe piata romaneasca a ales sa achizitioneze o banca de dimensiuni reduse. Acum israelienii injecteaza puternic bani in filiala locala, al carei nume l-au schimbat inca de anul trecut in Bank Leumi Romania. Pana la sfarsitul anului va mai fi realizata o majorare de capital de 30 de milioane de dolari, astfel ca in decembrie banca va ajunge sa aiba un capital de circa 250 de milioane de lei (75 de milioane de euro).
"Motorul cresterii o sa fie retailul si IMM-urile, acest segment asigurand si cea mai buna profitabilitate", a explicat Manfred Rauchwerger, senior director general adjunct, intr-un interviu acordat ZF.
In primul an de la preluarea Eurom, israelienii au reorganizat procesele si au reamenanjat sucursalele, pentru a le alinia la imaginea corporativa a Leumi.
In 2007 este planuita deschiderea a cinci unitati, astfel incat pana in decembrie reteaua sa ajunga la 40 de unitati. Anul urmator vor mai fi deschise inca 18 unitati. Reorganizarea retelei a inclus si vanzarea unor imobile, considerate prea mari si relocarea unitatilor in spatii mai mici.
Vanzarea spatiilor comerciale va elibera resurse importante, care vor fi utilizate pentru a finanta cresterea bancii, alaturi de sursele atrase de la clienti si injectiile de capital de la grup.
"Avem o strategie care prevede sa ajungem la 150 de unitati pana in 2012", spune
Rauchwerger. Israelienii mizeaza pe experienta si calitatea serviciilor pentru a se diferentia pe piata. Majoritatea bancherilor vorbesc de altfel despre necesitatea imbunatatirii serviciilor