După ce Comisia Europeană a decis în data de 17 octombrie să adreseze avize motivate - pasul final înaintea depunerii unei plângeri oficiale la Curtea de Justiţie - către Grecia, Italia, Lituania, Luxemburg, Portugalia, România, Slovacia şi Regatul Unit, pentru nerespectarea obligaţiei de a comunica măsurile naţionale de transpunere a Directivei 2006/22/CE, Ministerul Transporturilor a decis să remedieze situaţia.
Reamintim faptul că directiva în cauză prevede condiţii minimale pentru punerea în aplicare a noilor reglementări în sectorul transporturilor rutiere privind perioadele de conducere şi de repaus, precum şi introducerea tahografului digital. Ca urmare a nerespectării obligaţiei de a pune în aplicare această directivă importantă, statele membre în cauză nu dispun de instrumentele legale necesare pentru promovarea concurenţei loiale la nivelul acestui sector şi pentru îmbunătăţirea siguranţei rutiere.
"Transpunerea eficientă şi rapidă a acestui pachet de armonizare a normelor privind perioadele de conducere şi de repaus pentru conducătorii auto este esenţială atât pentru buna funcţionare a pieţei interne, cât şi în ceea ce priveşte reglementările sociale şi siguranţa rutieră. Pe o piaţă competitivă, cum este cea a transporturilor rutiere, nu putem accepta diferenţe în ceea ce priveşte punerea în aplicare de către statele membre", spunea Jacques Barrot, vicepreşedintele Comisiei, responsabil pentru transporturi. Acum, lucrurile par să se îndrepte, dovadă că a fost înaintat spre aprobare Ordinul ministrului Transporturilor pentru aprobarea Normelor Metodologice privind activitatea de control al respectării perioadelor de conducere, al pauzelor şi perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto şi al utilizării aparatelor de înregistrare a activităţii acestora. "Având în vedere prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 37/2007, Ministerul Transporturilor are