Concurenţa acerbă a publicaţiilor în studiile de audienţă s-a transferat şi în sondajele de trafic ale site-urilor În timp ce site-urile publicaţiilor pierd cititori în weekend,
Concurenţa acerbă a publicaţiilor în studiile de audienţă s-a transferat şi în sondajele de trafic ale site-urilor
În timp ce site-urile publicaţiilor pierd cititori în weekend, portalurile şi platformele sociale au un nivel de trafic constant în decursul săptămânii. În peisajul online, grupurile media din România adună împreună cel mai mare număr de site-uri: aproximativ 39 de platforme virtuale monitorizate de Studiul de Audienţă şi Trafic Internet (SATI). Cele mai vizitate sunt site-urile publicaţiilor sportive "Gazeta Sporturilor" şi "Prosport".
Cercetarea realizată de Departamentul de Internet al BRAT (Biroul Român de Audit al Tirajelor), ce reuneşte 49 de editori, cinci regii şi 21 de agenţii şi clienţi de publicitate, relevă un comportament interesant al internauţilor din România.
În primul rând, concurenţa din print (studiul SNA) se prelungeşte şi în online. Altfel spus, jucătorii care activează pe tarabe şi la chioşcurile de presă continuă să lupte şi pe internet. Trusturile "Ringier România", "Caţavencu-Realitatea", "Intact", "Ziua" şi "Crucişătorul" sunt câteva din companiile de media care şi-au implicat site-urile în monitorizarea BRAT.
Publicaţiile grupului Ringier conduc atât în presa scrisă, cât şi pe internet. "Libertatea" şi "Evenimentul Zilei" ţin capul de afiş cu 520.000, respectiv 500.000 de internauţi unici, luna septembrie. Acestea sunt urmate, la o diferenţă semnificativă, de ziarul trustului Caţavencu, "Cotidianul" (circa 300.000), "Jurnalul Naţional" al trustului Intact (280.000), "Gândul" (260.000) şi de "Ziua" (240.000).
Săptămânalele, precum "Academia Caţavencu", au o situaţie specială: site-ul publicaţiei are maximum de cit