In luna aprilie a acestui an, Robert Rekkers, directorul general al celei mai mari banci cu capital privat autohton, Banca Transilvania, estima un profit brut pentru 2007 in valoare de 160 milioane lei, in avans cu 21% fata de 2006, pe fondul unei cresteri importante a volumului activelor.
Pe atunci, Rekkers nu stia cu certitudine daca profitul obtinut ca urmare a unei posibile vanzari a companiei de insurance, BT Asigurari, va influenta rentabilitatea anuala a bancii. Practic, finalizarea unei tranzactii coincide cu momentul in care aceasta operatiune este inregistrata in contabilitate. Robert Rekkers cunoastea insa in aprilie ca procesul de vanzare a BT Asigurari tocmai incepea, detaliu confirmat de bancherii de investitii care au asistat banca in vanzarea catre Groupama, grup financiar francez cu operatiuni in Europa si Asia.
“Procesul de vanzare a BT asigurari a fost unul foarte complex din punct de vedere al organizarii si intervalul de timp relativ scurt pentru o tranzactie de o asemenea amploare. Inceput in urma cu aproximativ jumatate de an, procesul a fost structurat de Capital Partners sub forma unui competitive bid, fapt ce a implicat resurse importante din partea noastra si a BT Asigurari”, ne-a declarat Cristian Manole, analist la Capital Partners, care a consiliat Banca Transilvania in procesul de vanzare a companiei de asigurari.
Potrivit lui Cristian Manole, unul din specialistii Capital Partners care au lucrat tehnic tranzactia, la inceputul procesului de vanzare, cel putin 20 de nume au contactat banca de investitii, dintre care patru au fost fonduri de investitii. Inca din faza initiala, Capital Partners a purtat discutii atat cu unele din cele mai mari banci de investitii, cat si cu investitori strategici care si-au exprimat interesul pentru tranzactie. Aceste discutii si intalniri s-au concretizat in ofertele neangajante primit