În Bănie, investitorii sunt momiţi de autorităţi doar cu promisiuni de dezvoltare O să vină Ford, o să facă maşini multe şi sigur o să tragă după el investitori mulţi. Oltenii au
În Bănie, investitorii sunt momiţi de autorităţi doar cu promisiuni de dezvoltare
O să vină Ford, o să facă maşini multe şi sigur o să tragă după el investitori mulţi. Oltenii au prins repede refrenul. Dar au trecut uşor peste ştirea că a venit primul investitor important de componente auto şi cum veni, aşa se şi întoarse. C-aşa-i în cetatea banilor. Totul perfect. Perfect simplu.
Anunţul că un constructor de automobile vrea să ajungă la o cadenţă de 300.000 de maşini pe an ridică adrenalina oricărui furnizor din domeniu.
Luna trecută, furnizorul german de structuri pentru automobile Kirchhoff a inaugurat o investiţie de 13,7 milioane de euro în extinderea fabricii din Esztergom, Ungaria. Noua unitate (95 de angajaţi, pe o suprafaţă de 0,6 hectare) este urmarea firească a planurilor uzinei Suzuki din acelaşi oraş, de dublare a producţiei până la 300.000 de maşini pe an.
Kirchhoff nu putea să rateze un alt proiect similar care se conturează mai la sud-est: este chiar primul producător important din domeniul componentelor auto care a luat urma Ford şi a anunţat că vrea să deschidă o unitate de producţie la Craiova. Cel puţin aşa au transmis autorităţile locale din Craiova, anunţând intenţia investitorului de a se extinde pe o suprafaţă de cinci hectare.
Nicoli Marin, administratorul unic al parcului Industrial Craiova, spune chiar că, în prima fază, ar fi fost angajaţi până la 500 de oameni. În aceste condiţii, era de aşteptat chiar ca investiţia de la Craiova să fie mai mare decât cea de la Esztergom. Investitorul nu se aştepta probabil la răspunsul pe care avea să-l primească în România.
Circuitul lui Kirchhoff
La Consiliul Judeţean, Kir