OLT. Plata alocaţiei de stat pentru copiii cuprinşi în sistemul de învăţământ se va face, de la 1 ianuarie 2008, prin Direcţia de Muncă şi Protecţie Socială, motiv pentru care, până la sfârşitul acestei luni, trebuie realizat transferul de date între Inspectoratul Şcolar Judeţean Olt, care se ocupă în prezent de plata alocaţiilor pentru elevi, şi DMPS. Dacă în teorie lucrurile sunt simple, în practică s-au identificat deja probleme, existând diferenţe majore între baza de date deţinută de ISJ şi ceea ce le trebuie funcţionarilor Direcţiei Muncii pentru a introduce datele în programul SAFIR. „Reglementările spun clar că sarcina predării informaţiilor într-un anumit format este a Inspectoratului Şcolar, numai că ne-am dat şi noi seama ce se poate face acolo cu doi informaticieni, aşa că am rugat primăriile din cele 112 localităţi să-i sprijine pe reprezentanţii şcolilor în colectarea acestor date. Am transmis, de asemenea, la toate instituţiile şcolare din oraşe o adresă şi modelul de tabel, pe dischetă, cu ceea ce ne trebuie“, a declarat directorul Direcţiei Muncii, Velemir Radovan.
Probleme vor fi cu siguranţă, iar cazurile în care un dosar nu poate fi pus în plată din lipsa tuturor informaţiilor solicitate nu vor fi deloc rare. Asta pentru că, până acum, pentru plata alocaţiilor prin ISJ era nevoie, potrivit lui Radovan, doar de codul numeric personal al elevului, de adresa de domiciliu şi, în cazul elevilor în vârstă de până la 14 ani, de datele reprezentantului legal.
Sistemul informatic al DMPS solicită în schimb completarea datelor privitoare la ambii părinţi, inclusiv CNP, adresa completă de domiciliu etc., în caz contrar fişa fiind invalidată. Se aşteaptă dificultăţi în special în cazul copiilor ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate şi nu au lăsat familiilor copii după actele de identitate. „Noi vom primi pe semnătură toate datele, le vom int